Programul Gratuit de Echilibrare Nutritionala

Rezumat

Acest program este „gratuit” pentru ca nu include asistenta unui practician de echilibrare nutritionala. Exista totusi costul suplimentelor nutritionale, al mancarii, si cateva costuri in plus daca faci procedurile zilnice pentru vindecare recomandate.

dieta suplimente proceduri

Programul se divide in 1) dieta, 2) suplimentele nutritionale si 3) procedurile pentru vindecare. Acesta este rezumatul, dupa care urmeaza mai multe explicatii.

Dieta

Dieta este cea mai importanta parte din program. Daca nu urmezi dieta cu atentie, programul nu va avea efect si este posibil sa te simti si mai rau!

1. Mananca 2-3 cani de legume gatite la oala sub presiune de trei ori pe zi sau la fiecare masa. Aceasta este cel mai important aspect al dietelor pentru echilibrare nutritionala.

Legumele favorite. Mananca cel putin una dintre ele la fiecare masa. Includ: ceapa (alba, rosie, galbena, verde), ceapa esalota, praz, usturoi, morcovi, ridiche alba, varza de Bruxelles, conopida (alba, portocalie si mov, inclusiv frunzele), varza rosie, rutabaga sau nap suedez, fasole verde (congelata e foarte buna), broccoli. Retine, mananca din acestea la fiecare masa.

Totusi, evita legumele solanacee (rosii, cartofi, vinete si toate tipurile de ardei)

2. Mananca zilnic proteina animala, dar nu mai mult de doua ori pe zi iar portia sa fie 100-150 grame pentru adulti. Dietele vegetariene nu sunt recomandate. Recomandate sunt sardinele (singurul tip de peste recomandat, datorita infestarii cu mercur a apelor), carnea de pui, curcan, si oaie sau vita de doua ori pe saptamana. Fara porc, sunca, bacon.

3. Nu mancati mai mult de 100g de lactate fie branza, iaurt, lapte sau kefir. Produsele din lapte nu sunt necesare in acest regim alimentar.

4. Puteti manca zilnic si o mica cantitate de cereale integrale, preferabil malai, mei, amaranth, orez brun. Nu mancati niciun fel de grau sau produse din grau. 

5. Evitati complet toate fructele.

6. Mancati cat mai natural posibil. Incercati sa evitati faina rafinata, orice produse procesate, fast food.

Motivele pentru aceasta dieta sunt explicate mai jos.

Modul de preparare al mancarii. Metoda preferata este folosind o oala sub presiune. Puteti sa gatiti si la aburi, la tigaie sau folosind o oala crock pot.

Suplimente

Dozele recomandate sunt pentru adulti

  1. EPA-DHA sau Omega 3: 900-1000 mg zilnic.
  2. Calciu chelat sau citrat: 750 mg zilnic.
  3. Magneziu chelat sau citrat: 450 mg zilnic
  4. Kelp, numai de la firmele Nature’s Way, Solaray sau Endomet, pana la 6 capsule zilnic (4000 mg) – puteti comanda de aici
  5. Un supliment pentru digestie cu extract de bila de bou si pancreatina. (cel mai bun – GB-3 de la Endomet)
  6. Trimethyglycine sau TMG: 1000 mg zilnic pentru femei si pana la 3000 mg zilnic pentru barbati –  puteti comanda de aici
  7. Zinc chelat, picolinat, sua gluconat: 20 mg zilnic
  8. Vitamina D3 – 5000 iu zilnic.

Proceduri pentru vindecare

In fiecare zi faceti urmatoarele:

  1. Terapie cu Lampa Rosie cu Infrarosu – folositi lampa pe zona abdomenului pt. 30-60 minute sau folositi o sauna cu infrarosu intre 20-40 minute.
  2. Exercitiul mental pentru impingerea energiei in jos pana la 2 ore zilnic.
  3. Clisma cu cafea (1 sau 2 zilnic)
  4. Reflexoterapie – 10 minute pentru fiecare picior, chiar si de 2 sau 3 ori pe zi.
  5. Exercitiul pentru alinierea coloanei vertebrale, o data sau de doua ori

Sfarsitul rezumatului


Articol principal

ATENTIE: Dieta este cea mai importanta parte din program. Daca nu urmezi dieta, restul acestui program gratuit nu va functiona optim, si chiar poate avea urmari neplacute pentru ca nu te vei detoxifia suficient.
Ce urmeaza este o alimentatie sanatoasa, conform principiilor stiintei echilibrarii nutritionale. Stiu ca par a fi cam multe legume gatite. Exista motive pentru asta pe care le poti citi in 50 Motive Pentru Dieta cu Legume Gatite.

Daca, in viitor, alegi sa urmezi un program complet de echilibrare nutritionala bazat pe o analiza precisa si corect interpretata a nivelului mineralelor din firul de par, aceasta dieta poate fi usor modificata.

SUGESTII GENERALE

Adultii trebuie sa manance ~3 cani de legume gatite la fiecare masa, cel putin de trei ori pe zi. Asta inseamna 9-10 cani de legume gatite zilnic. Legumele trebuie gatite pana devin moi, NU CRUDE. O sa obtii mult mai multe minerale din legumele gatite decat din cele crude, gatitul omoara bacteriile de pe legume, si pierderile nutritionale datorita gatirii sunt minime. Motiv pentru care nu sunt recomandate salatele. In fiecare zi mananca cel putin:

  • Doua legume radacinoase: morcovi, napi, ridiche alba, cartofi dulci, sau ceapa.
  • Doua legume crucifere: varza, conopida sau broccoli.
  • Una sau doua verdeturi: spanac, frunze de morcov, frunze de mustar, mangold (swiss chard), bok choy (varza chinezeasca)

Cu legumele gatite, combina o proteina animala (carne, oua, lactate) SAU o cereala (orez, porumb..). Mai exact, nu combina carnea si ouale la o singura masa, ambele sunt „proteine”. Tot asa, nu combina orez cu mamaliga sau nachos, la aceeasi masa, ambele fiind cereale (de fapt amidonoase – „starches). Iar, preferabil nu combina cereale cu proteine.

Aceste mese simple ajuta digestia. E in regula sa mananci de 4-5 ori pe zi. Totusi, nu rontai toata ziua. Stai la masa si mananca relaxat.

De exemplu, poti manca 1-2 legume gatite cu o pulpa de pui. Dupa cateva ore, poti manca 1-2 legume gatite cu o cereala ca orezul brun, mamaliga, quinoa, amaranth. Aceste combinatii simple de mancare sunt mult mai usor de digerat. Desigur poti avea o masa si doar cu legume gatite, sau niste cotlete de miel. Un singur tip de mancare la o masa este cel mai usor de digerat, si in general perfect, desi ti se poate parea plictisitor. Bebelusii si copiii prefera in general sa manance asa, precum si multi asa-numiti oameni primitivi, pentru ca functioneaza, si este recomandat indeosebi daca digestia e slaba.

Ceva mai multe detalii:

LEGUME GATITE

Umple 2/3 din farfuria ta sau mai mult cu legume gatite de cel putin trei ori in fiecare zi.  70 pana la 80% din dieta ta ar trebui sa fie legume gatite, nu crude. Mananca de cel putin 3 ori pe zi ca sa iti acoperi necesarul.

Legumele contin sute de nutrienti precum vitamine, minerale, aminoacizi si fibre. In plus, cresc alcalinitatea corpului mai mult decat orice alte alimente. Este un beneficiu important astazi fiindca echilibrarea PH-ului este un factor in vindecare. Totusi, nu incerca sa alcalinizezi corpul cu „apa alcalina”. Aceasta nu este in regula, in experienta mea, orice ar spune agentii de vanzari. Cele mai bune legume sunt:

Legume de evitat. Evita legumele Solanum (eng. nightshade), care sunt prea yin si oarecum toxice pentru consumul regulat. Aici includem rosiile, cartofii albi si rosii, vinetele si toate soiurile de ardei, si dulce si picant, rosu, verde etc.

Redu sau evita si dovleac, zuccini, ciuperci, castraveti, frunze de telina. Toate sunt prea yin si usor toxice. Frunzele de telina sunt ok ocazional.

Intotdeauna gateste legumele. Stiu ca multi specialisti recomanda legume crude. Insa, majoritatea oamenilor au probleme de digestie si nu pot asimila suficiente minerale din legume crude, inclusiv salate. In plus, legumele crude sunt prea yin, si in restaurante, murdare. Poti servi o salata de legume gatite daca preferi, dar nu o salata cruda. Afla mai multe citind articolul Mancare Cruda.

Articol de Dr. Wilson, tradus de Dragan Alexandru

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *